2.22.2012

however far away, I will always love you

Ni som har lämnat riktiga avtryck i min själ, sådana som känns.
Ni som kunnat få mig att le i mina mörkaste stunder.
Ni som torkat mina tårar när det känns som att de inte hade ett slut.
Ni som dagligen får mig att känna styrkan att kliva ur sängen och bre ut armarna för livet.
Ni är inte många, men ni vet vilka ni är.

"no matter how you feel today
get up, dress up and show up"
Som min älskade syster sa till mig en gång.

2.15.2012

Måste ju bara oja mig lite över att vissa människor är så jävla... pantade ibland. På riktigt. Fattar inte vad som försiggår bakom pannbenet. Finns det ens någonting där? Förutom en kärlek för sig själv som är så stark att man inte är kapabel till att ens en gång tänka på/sätta någon annan före sig själv? Visst tycker jag att alla, däribland jag själv, borde sätta sig själv i första rummet mycket oftare än vad man/jag faktiskt gör. Men man får fan inte vara så jävla självrättfärdig att man jämt och ständigt pissar på och sårar folk man påstår sig bry sig om. För att man själv "ville" eller "kände för". Oavsett vad saken gäller. Fattar ni? Jeez.

Växa upp?
Nä?
Och med det menar jag inte att man ska bli tråkig, instängd, försiktig eller något annat "trist". Jag menar bara att det i vissa avseenden kanske kan vara lite bra att försöka sluta bete sig som ett barn som inte är medvetet om vad ens agerande kan leda till för konsekvenser. Eller ett barn vars vokabulär inte ens innehåller ordet "konsekvens".

Ja, tack för mig. Bitterfittan deluxe, aka yours truly, slänger sig i säng med ett gäng geléhjärtan (alla härtansdag-gåva från världens bästa mamma! Där fick jag till lite kärlek i detta bittra/förbannade/blablabla- inlägget också! Thumbs up!) och säger adjö till denna påhittade kommersiella högtid, som bara finns till för att få ensamma människor (tillhör jag den skaran nu? SHIEEET. Nej det gör jag inte, jag är fan inte ensam) att må lite extra dåligt. HAHA. Nej. Enough is enough. Var snälla mot er själva och dem ni älskar. May the force be with you.
Godnatt.

2.12.2012

oops


En månad och minus x antal kilo senare känner jag mig lite lättare (Haha! Ordvits!)
I'm fine. Really. För bra för den här skiten ändå. Lite självgottande är bra för själen!

2.11.2012

it's safe to say saving you will save me

Tänkte mest säga att jag saknar Mary. Jag vill dricka ett gott glas rött tillsammans med dig på uteplatsen på Hönö en varm sommardag. Jag vill sitta mitt emot dig och låta dig se igenom mig. Jag vill ligga skavföttes i soffan vi inte får plats i och titta på Medium. Jag vill kramas och äta laxfärsbiffar. Jag vill se dig le.
Jag vill balla ur på Jazzhuset, ha alldeles för sena efterfester i Kortedala, ringa och beställa hem pizza på söndagsförmiddagen för att vi är för lata för att gå och hämta pizzajäveln själva. Jag vill rädda oss från allt dåligt denna lilla pissvärlden har att erbjuda. Jag vill packa våra väskor och uppleva allt denna planet har i sina gömmor.

Jag vill vara 20 forever med dig honeybun.

2.06.2012

I still feel fine I guess
my life was a mess
when I shared it with you
I was lonely
now I'm just alone

2.01.2012

...

Jag skulle kunna skriva om vad jag känner, hur jag mår och vad jag går igenom. Men det gör jag inte.
Anledningen? de människor som jag litar på och känner att jag vill dela med mig av den delen av mig själv vet redan, det är folk jag pratar med dagligen, folk som stöttar mig, folk som bryr sig om mig och vill mitt bästa. Ingen annan har med det att göra. Och de människor som försatt mig i den här situationen måste ju redan fatta vad de har gjort mig. Så varför ska jag servera dem mig själv på ett silverfat? No reason. Jag skulle kunna kasta skit på dem hej vilt, berätta vad jag tycker om deras värderingar, handlingar, och dem som människor nu när jag har facit i hand. Men ofta känns det ju bättre om man får skäll när man varit dum helt enkelt, därför att man vet att man förtjänar det. Man blir liksom lättad. Och den lättnadskänslan har jag ingen lust att ge er.

Vi har ju alla olika värderingar, moral och åsikter om vad som är rätt och fel. Men jag tror att alla jag känner/känt vet vart jag står i den frågan som hela denna jävla cirkus rör. Så ni vet allihopa att detta var det sista ni gjorde i den relation, hur den än var, som ni hade med mig. Tjingeling.

1.30.2012

blir jävligt sugen på lugg

Och mörkt hår... Haha























ph: Zooey Deschanel

1.24.2012

THE SHINS @ BERNS 30/3


Efter 8 års lyssnande ska jag äntligen få se dem live! Kommer bli magiskt.

she's my person


Oavsett vad livet får för sig att kasta för skit på oss kommer det att rinna av som regnvatten på en galonjacka.

1.19.2012

1.12.2012

leave all your love and your longing behind
you can't carry it with you if you want to survive

Helt plötsligt känns livet som ett riktigt dåligt tonårsdrama. Lögner, svek, falskspel, påklistrade leenden, frånskyll, bortskyll, tårar och kaos.
Jag vägrar spela med, jag skiter i gaget och kicken man kan få av att förstöra för andra, och dessutom lyckas komma undan med det.
Men sanningen kommer alltid fram, mina vänner och fiender, och det hoppas jag att ni har lärt er. Karma's gonna bite you back. Hårt och illa.

Härmed säger jag upp mig.
Byt ut mig mot en annan skådespelare tack.
I'm done here. I am so done.

1.11.2012

1.10.2012

singel

Att det skulle kunna sluta såhär efter nästan 3 år tillsammans hade jag aldrig kunnat tro.
Fast en sådan här sak brukar man väl inte förvänta sig.
Att en tredjedel, ett helt år, av förhållandet skulle visa sig vara en stor fet lögn hade jag heller aldrig kunnat tro.
Men nu är det som det är.


crazy 
that we 
will never be happy
so much time invested
you and me and
all this wishful thinking
so much time you wasted



Jag överlever.