5.22.2011

Torsdagen den 22 maj 21:20

Väderrapport: Mulet, molnigt (är det samma sak förresten?), lätt regn.
Plats: Pasta Haus uteservering.
Allmän lägesrapport: Rent ut sagt förjävligt.

Bitterfittan, aka yours truly, har en dålig dag. Har fått veta ungefär vad jag kommer få i lön, och insett att mina utgifter och inkomster har ungefär samma storleksskillnad som Göteborg och Tokyo. And not in a beneficial way. Dags att lägga svansen mellan benen, svälja stoltheten och be om ekonomisk hjälp. Igen. När detta besked nådd mig fick jag ett tag seriöst kämpa för att inte börja grina. Freck. Tog en promenad för att rensa tankarna. Med ett paraply i hand, en cigg i käften och lagom melankolisk musik som alldeles för jävla väl passade min sinnesstämning traskade jag iväg på Linnéstans gråa gator. Gick så snabbt jag förmådde och försökte till en början att INTE tänka. Ni som känner mig vet ju att detta är en omöjlighet. Jag är alldeles för välkänd för att älta skitjobbiga saker. Saker som kanske inte ens var sådär skitjobbiga till att börja med, men vars proportioner sväller något enormt, på grund av allt sabla ältande. Hur som haver, jag promenerade iallafall där och tänkte på livet. Både dåtid, nutid och framtid. Min egen alltså. Försökte för allt vad jag var värd att fatta något av det. Men lyckades som vanligt inte särskilt bra med det. Har genom åren lyckats tappa de flesta av drömmarna som jag haft. Jobbar på att försöka skaffa nya. Har ett par nya, lite lösa drömmar, saker jag vill genomföra, saker jag vill lära mig och platser jag vill se. Just idag känns dock allt det där väldigt långt borta. Och personligen tycker jag det är ganska svårt att ge allt man har för något man stundom inte ens kan skymta borta vid horisonten. Antar dock att det helt enkelt är så det är med livet. It's a bitch and then you die. Haha. Nej, funderar på att försöka rycka upp mig litegrann, och att istället för att lipa över taskig ekonomi och förlorade drömmar, se till att roffa åt mig så många jobbtimmar jag kan nu när vi om 20 minuter ska sätta oss och skriva schema för juni månad. Jobba som en jävel, tjäna feta cash, spara någon miljon och sedan resa jorden runt. Ah jo, tjena.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar