11.09.2010

catch-up

Det snöar ute. Eftersom detta är Göteborg har det såklart inte lagt sig, som jag precis via Lisa fått reda på att det gjort i Mellerud till exempel. Här ligger det endast cirka en centimeter tjockt puder lite här och var. Dock har det snöat sedan jag somnade inatt, vid 3-snåret, and it's still going strong out there. Om det ska bli snöoväder nu så hoppas jag att mina Uggs jag beställt skyndar sig att hamna utanför min dörr. Frysa om fötterna = ogilla. När lönen rullar in på mitt konto den 25:e måste jag ut och jaga efter en vinterjacka också. Har under sommarhalvåret tydligen lyckats förtränga att jag bor i detta land som förvandlas till något slags version av Antarktis under vintermånaderna. Hu. Fryser ihjäl så fort jag går ut, ungefär.

Imorgon kanske Lisa kommer hit. Det hade varit fantastiskt. Nästa vecka flyttar hon som sagt till Tyskland. Epic sadness för mig. Epic niceness för henne. Hehe. Men anywho, om hon kommer imorgon ska jag se till att det blir en mysdag utan dess like!

Och om 3 dagar får jag äntligen träffa min baby igen. Yes that's right, Fredrik kommer hem! Visserligen bara i några få dagar, visserligen bara för att hämta ut sitt körkort. Visserligen bara för att åka tillbaka till Stockholm igen. Eftersom han nu lyckats få jobb som säljare på Tele2. Så once again, epic sadness för mig. Epic niceness för honom. Jag borde gå och laga middag. Jobbar 17-22.

Längtar för övrigt ihjäl mig typ tills nästa avsnitt av Gossip Girl kommer upp på Piratebay. Ja, jag älskar fan Gossip Girl. Ja, jag är en tönt. Men det riktigt kliar i mig efter att få se fortsättningen på förra avsnittet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar