9.20.2010

jag blir så matt i skallen

Jag är trött. Valet igår, vad ska man säga? Sverigedemokraterna i riksdagen, vart är vårt land på väg undrar jag? Ca 450 000 röster fick de. Fler röster än Vänsterpartiet. Upprörd är väl bara förnamnet på vad jag är. Och Jimmie Åkesson skrattar och säger att "nu blir de andra partierna tvungna att prata med oss". Jag suckar och undrar om man ska gråta eller skratta åt detta landet som uppenbarligen är på väg att gå käpprätt åt helvete. Tur att man flyr landet till våren. Herre min jävla Buddha.

Åkte in till T-centralen imorse iallafall och köpte mig en tågbiljett till imorgon. 05:58 avgår bussen härifrån Stenhamra, och 07:14 rullar tåget ner mot Göteborg. Anländer i Trollhättan klockan 11:55. Då ska jag träffa fina Elin och sedan kommer Fredrik och hämtar mig. Idag ska jag kolla igenom mina tillhörigheter lite och bestämma mig för vilka kläder osv jag kan klara mig utan tills jag åker hem den 5:e oktober. För att jag ska slippa ta alla väskor på en gång då så ska jag ta med mig lite imorgon. Framförhållning, för en gångs skull! Duktig Mimmi.

PS. Tänkte dela med mig av en liten playlist, MEST LYSSNAT SEPTEMBER. Ett par fina gamla och nya kärlekar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar