8.16.2010

vad som är jobbigast med att ha flyttat hem igen:

- Jag kan inte röka när jag vill. När jag bodde ensam kunde jag röka i sängen om jag ville. Ingen gnällde över vare sig lukten eller tidpunkten för mitt röksug. Här får jag knappt någonsin röka på balkongen, som ligger "i" min brors rum - han säger att det luktar, han tycker att det är jobbigt när jag går igenom hans rum. Han säger att det låter. Jag stör honom. Jag blir alltså tvungen att gå ner och sätta mig utanför porten när jag ska röka. Och detta är omöjligt efter att min mor och syster har gått och lagt sig; mamma (och hunden, såklart) skulle vakna dirr om jag försökte smyga mig ut genom ytterdörren, och jag skulle få en utskällning. Not to prefer.

- Jag kan inte fixa något att äta när jag vill. Jag blir alltid hungrig, eller kanske snarare sugen, på något att tugga nattetid. Jag kan inte använda köket när mamma och syster har gått och lagt sig utan att lättväckta mamsen vaknar. Och skulle hon komma ut i köket klockan halv 4 på morgonen och hitta mig i färd med att bre ostsmörgåsar, skulle hon - ja, just precis - ge mig en utskällning. Skippar helst det.

- Jag har inte lyckats somna innan klockan 05:00 typ en enda natt sedan jag kom hit för över 2 veckor sedan. Och vad vill jag helst göra på natten när jag inte kan sova? Jo, just det: äta och röka. Förstår ni mitt problem? Suck.

Haha, i-landsproblem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar