8.21.2010

Hej blåggen.
Kan såklart inte sova. Hade jag förväntat mig något annat? Nej. Hade jag hoppats på att ögonlocken skulle bli tunga och sömnigheten skulle ta överhanden? Ja. Nåväl. Klockan är strax kvart över 3. Klockan 7 ska mor min gå upp, jag har bett henne att väcka mig då. Detta är alltså 4 timmar framåt i tiden. Helen kommer hem till oss imorgon (eller sedan, kanske jag ska skriva. Det blir alltid så bökigt efter tolvslaget med vilken dag det faktiskt är. Jag brukar räkna det som att det inte blir en ny dag förrän jag har sovit. Bortsett från om jag inte sover alls. Då börjar den nya dagen efter klockan 05:00. Enligt mig. Så nu har jag klargjort detta för framtiden), hon skulle till och med komma tidigare än tänkt bara för att jag sa att det vore skoj om jag hann träffa henne innan jag flyttar iväg till Sveriges stora huvudstad. Det blir trevligt, det är alltid trevligt när hon hälsar på. Tror mamma har känt henne sen typ innan jag föddes. Helen är nog ganska solklart min favorit bland min mamis kamrater. Håhå.
Något jag ofta sysslar med på nätterna när jag inte kan sova är att måla naglarna. Förut målade jag samtliga naglar på vänsterhanden svarta. Sedan kom jag på att det inte såg så bra ut med svarta naglar till solbruna händer. Såg lite lätt smutsigt ut. Tog bort skiten igen. Kör på omålade naglar alltså. Har upptäckt att min högra pekfingernagel blivit lite gul. Nikotingul. Euw! Not so fancy. Äcklas, och blir samtidigt väldigt sugen på en cigarett. Hmm.

Jag hade tänkt skriva något smart och fyndigt. Typ sådär som Elin brukar göra. Något intressant. Men så blev det inte. Funderar över att jag inte fattar grejen med Twitter. Typ, jaaa vilken bra grej, jag kan skriva 150 tecken långa uppdateringar! Endast! Facebook, hallå? Där har du ju rasket: bildgallerier, statusuppdateringstjosan (eller kort och gott, en Twitter-funktion. Eller kanske är det Twitter som är en Facebook-funktion? Vilket kom först? Äsch), Gästbok (även kallad logg) osv osv. Jag fattar inte varför folk som har Facebook skaffar Twitter. Jag fattar inte varför Twitter uppfanns. Känns ju helt onödigt ju? Fast för den delen fattar jag inte varför communitys uppfanns överhuvudtaget. Fast å andra sidan fattar jag kanske inte så mycket. Önskar nästan att jag hade en slappis, eller iallafall en halv slappis. Så kunde jag kanske sova någon jävla gång.


Kom precis på att detta är min sista natt i Flatås på ett ganska bra tag. Buhu.

1 kommentar:

  1. du är alltid smart, fyndig och intressant älskling! :) kommer sakna ihjäl mig efter dig!! :*

    SvaraRadera