10.17.2010

Sitter och kollar vinterjackor på nätet. Det ska ju tydligen bli den kallaste vintern på 1000 år, så då kanske man borde äga något varmare än skinnjackan? Antagligen. Dock verkar ju det här att hitta en jacka som är varm och samtidigt snygg typ vara mission impossible. Såg förut idag 2 fina på Nelly.com. En från Vila för typ 800 spänn och en från något märke jag inte hört talas om förut för 1999:- Nu när jag tittade igen var dock den billigare varianten tydligen slutsåld, kunde inte längre hitta den på hemsidan. Den lite dyrare, antagligen också lite finare fanns dock kvar. Bara det att.. först priset. 2000 bananer är ganska saftigt för mig. Eller snarare för min ekonomi (komfort kostar!). Och sedan var det rävpäls på luvan. Visserligen avtagbar, but still. Hur mycket hycklare skulle jag, som typ varit pälsmotståndare sedan jag var 12 - och aktiv motståndare när jag var 14, vara om jag köpte en jacka med päls på? Väldigt mycket hycklare antagligen. Tur då att jag aldrig kommer ha råd. Men något slags varm jacka måste jag ju införskaffa, så jag inte fryser ihjäl i vinter. Eller så köper jag bara en sån där sumodräkt, så slipper jag dessutom gå, då är det ju bara att rulla fram. Nåväl.

Imorgon eftermiddag sätter jag mig yet again på tåget till Trollhättan. Ska ju till frissan med Elin på tisdag, spännande! Jag ska toppa (max en halv centimeter, annars svär jag dyrt och heligt på att jag kommer förvandla den stackars frisöreleven till köttfärs!) och färga håret, siktar på att färga tillbaks det till min naturliga hårfärg (något sånt här ungefär)! Detta kommer att bli skojigt eftersom a) jag har inte sett mig själv i den färgen sedan jag var 13 och började färga mörkt, dum som man är, och b) typ ingen jag umgås med nuförtiden har någonsin sett mig au naturale. Såatteeeh. Exciting!

Nu funtar jag på att mata min hungriga mage som knorrar som om den inte fått käk på en vecka, och sedan kolla senaste avsnittet av Gossip Girl om det kan tänka sig att ladda klart snart. Har sökt 2 nya lägenheter till mig och Elin på Blocket. Duktig Mimmi. Imorgon: träna, arbetsförmedlingen, ringa soc. Ser fram emot det förstnämnda, men känner typ för att hänga mig när jag tänker på de två sistnämnda (överdriiivaaa som Mary kommer tänka när hon läser det här). Kanske gå och lägga mig tidigt ikväll. På min madrass på vardagsrumsgolvet. Really luxorious indeed. Pusshaj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar