10.31.2010

my teenage heartthrobs

Okej, det är väl allmänt känt att jag för tillfället lider av en stor fet celeb-crush på Pattan... Och jag vet att jag har sagt att jag "faktiskt inte hade någon sådan kändiskärlek i tonåren, så jag tar igen det nu, sådetså!" Men vid närmare eftertanke är det ren och skär lögn! Sorri. Och eftersom jag ligger vaken klockan halv 5 på morgonen när jag egentligen verkligen borde sova, och kom att tänka på ovanstående tänkte jag göra ett "erkännande". Så: mina andra kändiskärlekar var...

Adam Brody!
Som jag (som alla andra) såg för första gången i the O.C när jag var 14 och blev helt förälskad i  hans karaktär Seth, pga att han var en söt nörd med ett stort hjärta. Or something like it. När Adam Brody gjorde reklam för JC 2005 (?) lyckades jag till och med tigga till mig en fullsize reklamaffisch på JC på Frölunda Torg, som jag satte upp på väggen i mitt rum. En Adam Brody i fullstorlek alltså. Bredvid sängen såklart. Haha!

Conor Oberst!
Som jag nämnde i tidigare inlägg var ju Conor mannen, myten, legenden i mitt 15-åriga hjärta. Hans röst, låttexter och ångestladdade gitarrspelande gjorde att jag smälte totalt. Hade nog typ 50+ bilder utskrivna från datorn på den här karln på väggarna i mitt rum. Och en mapp på datorn med säkert 200 till. Hade all hans musik på utbrända CD-R-skivor, som jag lyssnade på flitigt i min CD-freestyle...

Sedan får vi ju inte glömma min crush på Legolas (inte Orlando Bloom alltså, utan karaktären Legolas) när jag var 12/13. Ah! Fina minnen!







Sedan är det ju klart att jag inte var actually KÄR i någon av dem (och det är jag inte i Pattan heller. Eeeeller? Hehehehe skämt åsido), men ni veeeet ju vad jag menar. Nu ska jag sova och drömma om vackra män (Läs: Fredrik, hihi).
'Night.

3 kommentarer:

  1. haha! ja, vad fan tänkte jag liksom?! looool

    SvaraRadera
  2. EHHH..... mitt liv känns tomt utan seth.... och dig.. /MAJS

    SvaraRadera