10.27.2010

HÖST

Det har regnat hela dagen idag. Jag har varit ledig. Legat i soffan och kollat TV. Tog ett långt supervarmt skumbad också förut. Läser samma bok för 5:e gången i rad. Jag vill läsa något nytt! Tipsa mig! Måste ju se till att läsa Tusen gånger starkare, efter det Elin skrev om den. Älskar att läsa. Verkligen ÄLSKAR. Det finns fan ingen bättre avkoppling. Att förlora sig i bokens värld en stund, om man har en dålig dag, är ledsen, lite trött på sitt eget liv eller bara regnar ute, som idag. Film vill jag också se. Massor av nya, bra, mysiga, sorgliga, hemska, vackra filmer. Jag vill sitta nergosad i en soffa invirad i duntäcken med någon jag tycker om, med raggsockor på fötterna, tända ljus och en stor kopp te eller varm choklad..

Funderar på att typ tanka ner Adventureland, jag såg ju inte den från början sist, och kanske springa bort till Filmtajm och köpa glass. Ben&Jerry's kaaaanskee? Eller något billigare, men ändå gott. Och fixa den där stora koppen varm choklad. Krypa ner i min lilla säng i vardagsrummet (just det, jag har numera en säng! Uppbyggd av typ 3 madrasser, haha, men ändå) och mysa till det lite. Gå och lägga mig tidigt. Imorgon ska jag jobba igen, men jag vet inte när. Ringa och ta reda på det också kanske?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar