9.25.2010

sans soleil

Idag har jag åkt ännu ett tåg. Denna veckan har jag spenderat cirka 9 timmar sittandes på olika tåg. Fast jag gillar att åka tåg. Ensam, helst. Med en bra bok (eller en superbrudig fjant-tidning som tex Veckans NU! som det blev idag, höhö) och bra musik i öronen. Titta ut genom fönstret och se landskapet svischa förbi. Idag var det ganska dimmigt på många håll i lilla landet lagom (iallafall på sträckan Göteborg - Stockholm), men det var fullt med färger också. Gröna gräsmattor, gula, röda och orange träd, bruna kossor och vita hästar. Jag åt en banan, en Mars och drack chailatte. Pratade med Lisa i telefon och klantade mig ett par gånger.
Nu är jag tillbaka i Stenhamra och dricker te (för min onda hals) med hundra kilo socker i, i ett patetiskt försök att piggna till. Kommer antagligen inte hända, jag känner mig ganska misshandlad. Så jag tror bestämt att lördagskvällen kommer att spenderas i soffan med mera te, halstabletter, nässpray och eventuellt lite smaskiga Sex & the City-avsnitt (samt ett sprillans nytt avsnitt av Grey's Anatomy som ligger på nedladdning as I write). Jobba imorgon, 9:30 till någonstans runt 18-snåret skulle jag tippa på.
Gäsp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar