9.05.2010

B E S E G R A D

Att jag orkat mig igenom en 8 timmars arbetsdag efter gårdagens bravader är för mig lite av ett mirakel. Känner mig dock helt besegrad nu, som att om jag la mig ner nu skulle jag stensomna och kunna sova i en vecka.. Jag ska ta det från början.
Igår kväll spelade min kära Göteborgare Christoffer här i Stockholm med ett av sina band. Jag och Majsan var såklart på plats. I en gammal fabrik (?) mitt i ett industriområde (taggtråd, krossade rutor klotter och hela baletten, rena ghettot såg det ut som) vid Trekanten(hehe)s tvärbanehållplats. Vi drack öl på gården utanför och hade det mysigt. När det var dags för Choffes band att köra igång stod vi såklart längst fram. Efter ett par låtar högg det till precis ovanför ljumsken på min vänstra sida. Det gjorde fruktansvärt ont och slutade inte, det kändes verkligen som att någon knivhögg mig gång på gång (nu har jag ju visserligen aldrig blivit knivhuggen, men jag kan tänka mig att det känns något liknande). Kunde inte stå upprätt, utan blev tvungen att sitta dubbelvikt och hulka typ. Kalaset slutade iallafall med att jag fick åka ambulans till Södersjukhuset. Blev skickad till gyn, och blev undersökt. De hittade... ingenting. Vilket jag tycker är sjukt konstigt. Jag har haft ont på samma ställe tidigare, säkert en 4-5 gånger den senaste månaden, men då har det alltid gått över relativt fort. Men att man kan ha så ont som jag hade igår, och att läkarna inte kan hitta någon orsak till det är ju bara konstigt. Nu sa ju gyn att jag kunde gå och sätta mig på kirurgiska och kolla upp det där, men att jag då antagligen skulle bli tvungen att sitta där hela natten eftersom de har långa väntetider där. Var inte så sugen på det, och värken i magen hade avtagit ganska bra pga de smärtstillande jag fick när jag låg på gyn. Så vi åkte hem och sov istället. Fick kanske 4 timmars sömn, sedan ringde klockan imorse.
Att jag fortfarande lever och inte känner mig helt död känns ju helt overkligt. Så, nu har jag delat med mig av det. Tack och hej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar