4.24.2012

we're half awake in a fake empire

April har varit en månad i lugnets tecken, efter avslutet på mars månad som badade i berusningsdrycker valde jag att trycka på pausknappen, vilket var välbehövligt. De två senaste dagarna har det varit lite varmare väder, och träden på Järntorget blommar, och jag hoppas så att våren är här för att stanna. Jag saknar solen och de ljusa kvällarna och bara ben och att kunna skippa jackan utan att frysa halvt ihjäl på kvällskvisten. Nu kommer jag ju visserligen jobba bort sommaren, precis som förra året, men jag hoppas ändå på att få spendera ett par fina kvällar i vänners sällskap och njuta ordentligt innan det är dags för äventyr i höst. Lämnar lilla landet lagom på obestämd tid och utforskar Asien tillsammans med kära Sofia. Jag har ju alltid velat åka ut och resa, se världen och uppleva annorlunda kultur, men jag har aldrig haft förutsättningarna. Men nu har jag det, och kommer faktiskt kunna genomföra den här resan. Det är ku ganska milt uttryckt att säga att jag längtar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar