8.19.2010

http://open.spotify.com/track/51mmTNquZjahxhE7N2z6Bn

Jag har en blodblåsa på pekfingret. Klämde mig i balkongdörren imorse. Fredrik glömde ge min telefon till Mary igår kväll, så den fick jag inte tillbaka idag som jag skulle. Förut när jag satt i soffan och kollade O.C (hihi) på datorn skar en konstig smärta till utav bara fan i de nedre regionerna av magen. Och alldeles nyss bet jag av mig tungan, typ. Med andra ord: dagen började inte bra.
Senare ikväll ska jag och bror träffa pappa. Han föreslog att vi antingen skulle gå ut och äta och sedan kunde vi kanske gå på bio, eller att vi skulle kunna köpa hem mat, hyra film och vara hemma hos honom. Blev förvånad, ett sådant förslag har han aldrig kommit med förut. Johan sa att han inte ville, att det skulle bara bli knäppt. Och jag förstår honom. Det skulle bli knäppt. Awkward. Ovant så till den milda grad och stelt. Funderade på detta över morgoncigaretten. Det är synd. Att man inte kan hänga hemma hos sin egen farsa. Jag skulle ju visserligen kunna göra det. Min bror skulle inte. För vi känner inte varandra. Jag tror att jag ändå skulle kunna ge det en chans, trots allt som hänt. Att vi skulle kunna ha en riktigt bra relation till våran pappa, det skeppet har seglat. Men man skulle iallafall kunna ha EN relation. Man skulle kanske kunna lära känna varandra. Så att klassiskt regelrätt kallprat inte skulla vara det enda samtalandet som pågår när vi träffas. Eller något.
Hur som helst, vi ska träffa pappa någon gång efter 19:30 ikväll. Just nu är jag dödligt uttråkad, fast lite nyfiken på hur jag mer ska lyckas göra illa mig idag. Tar mig ett bad och håller käften.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar