8.01.2010

gissa om jag blev överraskad igår

Satt hemma och läste. Fredrik ringer och frågar vad jag gör. Jag säger att jag läser, och frågar vad han gör. Han säger att han är påväg för att möta Leo i stan i Trollhättan. Vi småpratar lite. Sedan säger han att han ser Leo komma, och att han ringer upp mig snart. Okej, säger jag och fortsätter läsa. Efter ett par minuter ringer det på dörren, varpå hunden blir helt hysterisk, så som han alltid blir när det är någon han känner som ringer på. Jag undrar vem det kan vara, för jag hade antagit att alla Linas kompisar visste att hon är i Turkiet denna veckan. Går ut i hallen och försöker lugna ner hunden, och öppnar sedan dörren. Gissa vem? Fredrik! Som säger att vi ska ut och käka på restaurang och gå på bio på kvällen. Nice surprise or what?
Vi var på en turkisk restaurang och käkade lyxmiddag, sedan var vi och fikade och därefter på nattbio och såg Inception. Sjukt mysigt! Jag har aldrig blivit "utbjuden" sådär förut. Blev jätteglad.

Idag kommer Lisa! Långpromenader med hunden står på mitt schema. Det är så mycket roligare att gå ut och gå när man har sällskap.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar